تعليقاتى
بجد شكرآ ليكى يا انسه فدوى طب ممكن الميل بتاعك او اى حاجه شخصيه ليكى عشان اعرف اتواصل معاكى واذا موافقتيش كمان شكرآ لانك بجد ساعدتينى
كلية الفنون الجميلة بإمكانها قبول مئات الطلبة في العام الواحد كما أن بها عدة أقسام منها مايتطلب أن يتقن الطالب الرسم اتقانا تاما ومنها مالايتطلب هذا الاتقان التام
أما المعهد العالي للسينما فمضطر في كل مرحلة من المراحل الثلاث للإختبارات ان يستبعد عددا معينا من المتقدمين بحيث يتخير الأفضل بينهم لأنه في النهاية لن يستطيع قبول أكثر من 8 طلاب فقط في العام الواحد
فمثلا إذا كان المتقدمين في المرحلة الأولى 60 طالبا فتأكد انهم في المرحلة الثانية سيكونون 22 طالبا على الأكثر وفي المرحلة الثالثة والأخيرة لن يزيدوا عن 15 طالبا يتم تخير أفضل ثمانية منهم
ماعليك الآن أن تتدرب جيدا على الرسم وبالبلدي تمشي ايدك بقدر الإمكان وأيضا عليك بمشاهدة أفلام بقدر ماتستطيع خاصة تلك الحاصلة على جوائز في مجالي الديكور والملابس وأيضا Art Directing وإذا ما استطعت اجتياز الاختبار الأول بنجاح اعدك بمساعدتك في الاستعداد للاختبار التالي.. بالتوفيق
جزاك الله خيراً وجعله فى ميزان حسناتك
استفسار بسيط وارجو الاهتمام ______ الموضوع وما فيه ان فيه اتهام سرقه لحد انا اعرفو سرقه جهاز من شركه وكاميرات التصوير مصوراه وهوا فى مكان الحادث لكن مش مصوره وشو وبعدين شركه الامن متكلمتش البعد مرور 4 ايام من السرقه واتهمو الشخص اللى كان قريب من الحاجه اللى اتسرقت وبعد مرور شهرين قررت الشركه ان تحجز فلوسو اللى عندها وبتتهمو بالسرقه ف الشخص ده ليه الحق انو يرفع قضيه على الشركه رغم ان الشركه مش راضيه تبلغ ف ايه الحل دلوقتى وهل الشخص ده يبقى كدا عليه ادانه والا لا ---------- ارجو الافاده بسرعه جدا ارجوكو ------ وشكر خاص جدا لكل مجهوداتكو
اعتقد حسابي بالفيس بوك تعطل
اسف واعتذر
هل من مجيب





جزاكم الله خيرا