تعليقاتى

elgendey

السلام عليكم رحة لله وبركاته
بصراحه انا من محافظة (قنا)
ونفسى من زمان ان اكون ممثل بس العادات والتقاليد بتاعة الصعيد
هى سبب التاخير فى هذا المجال اا من صغرى وانا مشترك فىمجال المسرح
بس النصيب
وقمت بالقاء اوارى امام الفنان الكبر الاساذ (محمود الحدينى )
وانا ندى 17 سنه واخنا المركز الاول على الجمهوريه فى مسرحية
(الجزيره المنكوبه)
ولكن والدى ( رحمة الله عليه )مكنش موافق بالنسبه للعادات والتقاليد بتاعة البلد
هل من ياخذ بايدى فى هذا المجال الذى لكى اكو من الممثليين الكبار مثل (الاستاذ الكبير (رحمة الله عليه)الفنان_احمد زكى
والاستاذ الكبير والفنن العبقرى _عادل امام
وشكرا فى كل واحد قرا رسالتى اخوكم (\خ651معتز الجندى

llllllllllllllo

لو سمحت كنت عاوز اعرف هو المجموع اللي طلبة المعهد ممكن يقل عن 65% ولا لا

منير فى 16 أغسطس 2011
antennamaker

كويس جدا الكلام الى انت كاتبه
بس سؤال صغير

ليه تسرق مجهود غيرك >>> وكمان تقول انك انت اللى كاتبه..
صدقنى لا يمكن ان ربنا يبارك ليك فى الرزق اللى بتاده

من بركة العلم نسبه لاهلا... عدل الموضوع واكتب مين صاحب المقال الاصلى

انا عارف انك تقر تحذف الرد .. دى حاجه ترجع ليك انت

taha2011

I'm Mr Taha El-sergany , a teacher of English in Manzala Language School.My e-mail is:[email protected]

طه السرجانى فى 15 أغسطس 2011
amirfawzi

أولا أنا أحد من تربى على علم الشيخ وهو أول شيخ لي وكان يعرفني الشيخ فأنا أمير فوزي كمال العرب اسبيكو ولعل أبو إسلام أيضا يعرفني ولعل الناس نسيتني بعد سفري للمملكة وقد عقد لي الشيخ في اول زواج لي وجيد أن تصنعول للشيخ موقعا وفق الله شيخنا للخير

taha2011

نقدر ذلك و نبذل جهدنا و ندعو غيرنا للمشاركة

طه السرجانى فى 15 أغسطس 2011
brightlight4u

ويجزيك الله كل الخير شكر الله لك يا أخي

Bright light فى 15 أغسطس 2011
ixman10

يكون الحد الأدنى للقبول فى جميع الأقسام ( 75% ) .

- لا يزيد سن الطالب في أول أكتوبر عن :

- 22 سنة للحاصلين على الثانوية العامة وما يعادلها.
وبعدين الشروط مكتوبة اهي مكتوب للثانوية العامة وما يعادلها طيب الى الى يعادلها لما الواحد يخلص اعدادية بيختار يصنايع 5 او 3 او ثانوية عامة انا اخترت صنايع 5 سنين مكنتش اعرف ان الشهادة دي ملهاش قيمة عندكم مع انها اثقل واعمق فى الدارسة من الثانوية العامة نظريا وعمليا يبقى فين العدل فى الكلااام دة

ixman10

بس اانا سالت فى المعهد وقالولى ينفع وبعدين انا مش بحب التمثيل والمسرح ازااى تمثيل واخراج مش ظلم دة هل من الممكن اقابل الكبير قوي فى المعهد دة ولا لازم اجيب الواسطة بتاعتي بس انا حروح اتاكد بنفسى فى المعهد لعلة خير وينفع اخذ لو قفلت قوي كدة ينفع اقدم حتي فى قسم المونتاج او اخذ كورسات خارجية تبع المعهد ولا ايية ولو سمحت هو ميينفعش تغيروا النظام وبعدين مالة المؤهل المتوسط دة انا شهادتي اعلى من الثانوية العامة وتحت الشهادة الجامعية هو مش الهدف من المعهد دة انشاء كوادر تعلى وترقى من السينما فى مجالاتها المختلفة والمسرحية ايضا طيب ازااى عايزين ترقوا وفي ناس ممكن تكون موهبة ومبدعة مش بشهادة صاحبها لاء بشهادة مخرجين وصحفين واصدقاء يتظلم علشان هو مؤهل متوسط طيب قولنا قبل الثورة علشان فى ظلم ونظام كوسة طيب وبعد لما الناس ماتت وفلوس راحت والظالم جالة يوم طيب فين الحق فى دة انا بكلمك بما انك المتحدث باسم المعهد ياريت صوتي يوصل ان كان فى ديمقراطية فى المعهد ومن حق اى حد انة يقول رائية ويتناقش معه وميبقاش فى طناش علشان ميحصلش ثورة تانية بس مصغرة

esraaarafa

مساء الخير
لو سمحت كنت عايزة اسأل اذا كان في حد بيدرب اختبارات في قسم الاخراج من المعهد ولو فيه ياريت تقولولي علي اساميهم وبيبقوا موجودين فين في المعهد.
thanks