تعليقاتى

manalmanal

الله لا يردهم كلهم واحد واحد نسمع خبرهم قريب

blal1

شكرا يا افندم علي هذا الأعجاب الغالي لكم كل التقدير وأتمني التواصل عبر الموقع ولي شرف معرفتكم خالص وودي وتحياتي

بلال علي الديك فى 19 أغسطس 2011
manalmanal

بجد والله مقال اكثر من رائع وتحليل موفق بس اسمحلي لو ضفتله بس شغلة التغاضي قليلا عن ظروف الرئيس المصري المحاكم حسني مبارك والاستعانة بخبراته العسكرية بما انه رجل حرب بعيدا عن رئاسة مصر وفي نفس الوقت وعيه للسياسة الاسرائيلية ونواياها السيئة اتجاه مصر والية مواجهتها بصفته رجل حرب مع احارامي لتقبل طرحي

yakouta

الامتحان الأول طبيعة صامتة مثله مثل امتحان قسم الديكور والفنون الجميلة فإذا نجحتي في هذا الامتحان يتم تأهيلك للامتحان التالي وهو التذوق السينمائي ويتم فيه عرض فيلم رسوم متحركة ويتم فيه تحليل الفيلم بكافة جوانبه الدرامية والفنية من تصميم الشخصيات المرسومة وملابسها وكل مايتعلق بالفيلم كفيلم رسوم متحركة وقد يتطلب منك الأمر بعض الرسومات في ورقة الإجابة لبعض الشخصيات إذا تطلب الأمر ذلك
إذا نجحتي في هذا الامتحان سيتم تاهيلك لمرحلة الورشة الإبداعية وهي مرحلة من 10-14 يوم يتم اختبارك بشكل يومي على الرسم وتصميم الشخصيات الكارتونية ويتم تقييمك من قبل المتخصصين في المجال
أنصحك حتى تبدأ الامتحانات أن تتدربي على تحليل ماتستطيعين تحليله من افلام الرسوم المتحركة الشهيرة.. بالتوفيق

High Cinema Institute فى 19 أغسطس 2011
Atlanticocean

أرجو من سيادتك التوضيح من الذى قام بوضع هذه الدرجات ؟؟؟؟؟؟؟؟

gagor

الشكر الجزيل لهذا الموضوع الشيق
واتقدم بخالص التحية للدكتور/ حسن بخيت على اسهاماتة الكبيرة فى هذا
الموضوع الصناعى الكبير
تقبل تحياتى وشكرى

salmaMourad

اه افدتى طبعا
بجد شكرا ليكى
معلش ممكن سؤال تانى لو مش يدايقك؟
انا بعرف ارسم كويس اوى الحمد لله . وحلمى ادخل رسوم متحركه
ممكن بعد اذنك تقوليلى الامتحان ازاى واتدرب ازاى؟
شكرا بجد

abood7860

ربنا يحفظك
فقط كوني فخورة بنفسك وليفخر بك كل من حولك
‏.
دمتي بطهارة قلبك
ورقي فكرك

ابتسام الامل فى 19 أغسطس 2011
hatemmagdy

طب ممكن اعرف مكااان التقديم و مواعيد التقديم بالظبط ... و الاختبارات عباره عن ايه و احضرلها ازاي و اخر معاد للتقديم و كده ؟؟؟؟؟ ياريت الرد بسرعه لوسمحتم