تعليقاتى
شكرا يا افندم علي هذا الأعجاب الغالي لكم كل التقدير وأتمني التواصل عبر الموقع ولي شرف معرفتكم خالص وودي وتحياتي
بجد والله مقال اكثر من رائع وتحليل موفق بس اسمحلي لو ضفتله بس شغلة التغاضي قليلا عن ظروف الرئيس المصري المحاكم حسني مبارك والاستعانة بخبراته العسكرية بما انه رجل حرب بعيدا عن رئاسة مصر وفي نفس الوقت وعيه للسياسة الاسرائيلية ونواياها السيئة اتجاه مصر والية مواجهتها بصفته رجل حرب مع احارامي لتقبل طرحي
الامتحان الأول طبيعة صامتة مثله مثل امتحان قسم الديكور والفنون الجميلة فإذا نجحتي في هذا الامتحان يتم تأهيلك للامتحان التالي وهو التذوق السينمائي ويتم فيه عرض فيلم رسوم متحركة ويتم فيه تحليل الفيلم بكافة جوانبه الدرامية والفنية من تصميم الشخصيات المرسومة وملابسها وكل مايتعلق بالفيلم كفيلم رسوم متحركة وقد يتطلب منك الأمر بعض الرسومات في ورقة الإجابة لبعض الشخصيات إذا تطلب الأمر ذلك
إذا نجحتي في هذا الامتحان سيتم تاهيلك لمرحلة الورشة الإبداعية وهي مرحلة من 10-14 يوم يتم اختبارك بشكل يومي على الرسم وتصميم الشخصيات الكارتونية ويتم تقييمك من قبل المتخصصين في المجال
أنصحك حتى تبدأ الامتحانات أن تتدربي على تحليل ماتستطيعين تحليله من افلام الرسوم المتحركة الشهيرة.. بالتوفيق
أرجو من سيادتك التوضيح من الذى قام بوضع هذه الدرجات ؟؟؟؟؟؟؟؟
الشكر الجزيل لهذا الموضوع الشيق
واتقدم بخالص التحية للدكتور/ حسن بخيت على اسهاماتة الكبيرة فى هذا
الموضوع الصناعى الكبير
تقبل تحياتى وشكرى
اه افدتى طبعا
بجد شكرا ليكى
معلش ممكن سؤال تانى لو مش يدايقك؟
انا بعرف ارسم كويس اوى الحمد لله . وحلمى ادخل رسوم متحركه
ممكن بعد اذنك تقوليلى الامتحان ازاى واتدرب ازاى؟
شكرا بجد
طب ممكن اعرف مكااان التقديم و مواعيد التقديم بالظبط ... و الاختبارات عباره عن ايه و احضرلها ازاي و اخر معاد للتقديم و كده ؟؟؟؟؟ ياريت الرد بسرعه لوسمحتم






الله لا يردهم كلهم واحد واحد نسمع خبرهم قريب